Previous | Next

Layout: For Simplicity's Sake


image prev | [info]tess018


001: Informative Info
Another freebie while I get through my sale layouts! Gotta crank out them 'for fun' codes while I work or I get burnt out, haha. Check out that super badass dropdown menu, guys! I wouldn't have been able to do it without the lovely ~wastintime. Enjoy! <3

Update 5.24.15: Fixed a minor glitch where the dropdown links are active/clickable even when they are not displayed.
002: The Layout


003: Directions
→Make sure you have a website in your profile page.
→Go to Basics and choose S1, then save.
→Go to Look and Feel, choose Generator for all views, then save.
→Go to Custom Options and paste the layout code, then save. Make sure you've done a replace all on the following:
journalname
THIS IS YOUR TITLE
YOURICON
sideimage
URL1 through URL4 and LINK TITLE 1 through LINK TITLE 4
JOURNAL TITLE
→All done! :D
004: CTRL+F This Shit
#f5f5f5 url(http://i.imgur.com/6L4FoIO.png)top left fixed to change page background.
border:1px solid #ccc to change content borders.
background:#fff to change content backgrounds.
color:#efefef;text-shadow:1px 1px 0 #a9a9a9; to change title and entry title colors.
font-family:Ubuntu Mono,monospace; to change topbar/dropdown/entrylink font.
font-family:helvetica,arial,sans-serif; to change page font.
font-family:Dancing Script; to change title and entry title font.
#222; to change page font color.
#bbb; to entry link color.
#aaa; to change top/nav link text color and blockquote text color.
005: Rules and Shit
→Credit me either in your link list or your profile.
→Do not remove my credit from the CSS.
→Do not redistribute in part or in whole.
→If you break something during editing don't be scared to ask me to see what happened. Yep. That's a rule.
→If you're a maker like I am and you do something cool with this I'd really like to see it, but it's not necessary.

Comments

May. 29th, 2014 04:05 pm (UTC)
LOVE it! :D
May. 29th, 2014 08:15 pm (UTC)
I love this! just a quick question. If I want the images in the layout to be in color (like the icon), how would I change that?
May. 29th, 2014 08:37 pm (UTC)
Thanks!

You're gonna want to remove -webkit-filter:grayscale(100%);-moz-filter:grayscale(100%);filter:grayscale(100%); from the CSS. Just keep in mind that's going to revert all images back to color; not just the sidebar icon. :)
May. 29th, 2014 08:54 pm (UTC)
thank you so much! :)
May. 29th, 2014 09:07 pm (UTC)
This is beautiful ♥
May. 29th, 2014 09:08 pm (UTC)
Hee, tysm! ♥
May. 30th, 2014 03:04 am (UTC)
This is gorgeous, love it!
May. 30th, 2014 11:58 am (UTC)
Thank you; glad you like it! :D
May. 30th, 2014 03:48 pm (UTC)
THIS IS WONDERFUL!
May. 31st, 2014 02:04 pm (UTC)
:D Thank yoooou!
May. 31st, 2014 01:30 am (UTC)
love the layout! i'm using it for this journal but i cannot figure out how to get my journal title text to be as small and cute as how you've made it, what can i do?
May. 31st, 2014 05:54 am (UTC)
Oh! I used this. :D (Make sure to type in all lowercase so that it gives you the right symbols.)
Jun. 1st, 2014 08:50 pm (UTC)
i must be doing something wrong or it could be that i am on my tablet, i'm away from home atm, but nothing is working. am i doing something wrong?
Jun. 1st, 2014 09:21 pm (UTC)
Does this help?
Jun. 2nd, 2014 12:39 am (UTC)
I figured it had something to do with my tablet lol. Apparently when I typed things in it only shows certain letters so I guess I will have to wait til I get home. Thank you so much for the help!
Jun. 2nd, 2014 12:41 am (UTC)
Np! Here, I'll get it for you and see if it works for you.

ᴀɴᴅ ɪ ᴄᴀɴɴᴏᴛ ɢᴜᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴡᴇ'ʟʟ ᴅɪsᴄᴏᴠᴇʀ...
Jun. 2nd, 2014 03:12 am (UTC)
Yeah it's definitely my tablet because even when you copy paste it lol it's still missing letters for me so all I see right now is n I nn g as h 'll is r... lol. Thank you for helping!
Jun. 2nd, 2014 03:18 am (UTC)
LOL, yeah that's not right at all. Welp, I tried! At least you know it's just your tablet, though!
Jun. 3rd, 2014 01:25 am (UTC)
now that i am finally home it works! thank you so so much <3!
Jun. 3rd, 2014 01:26 am (UTC)
:D No problem!
May. 31st, 2014 03:57 am (UTC)
Aaaah you posted it up! Awesome!
May. 31st, 2014 02:04 pm (UTC)
I diiiid! :D
Jun. 1st, 2014 10:44 pm (UTC)
Love this layout! Quick question: is there any way to make the drop down box a bit longer to incorporate more links?
Jun. 1st, 2014 10:46 pm (UTC)
Yup! You're gonna wanna play with min-height:58px; to get a new length and then you're all set. :D
Jun. 1st, 2014 10:47 pm (UTC)
Thank you so much!! :D
Jun. 14th, 2014 11:28 am (UTC)
Hi jysk there's nothing in the code for sideimage to go.
Jan. 5th, 2015 05:16 am (UTC)
Oh pfffft. I don't know how that happened.
Jul. 8th, 2015 01:24 am (UTC)
I am using this on this journal - and I can't find a place for the side image...

I am very blonde...help?
Jul. 8th, 2015 04:28 pm (UTC)
Just change YOURICON to your image URL for the side icon! :D
Dec. 17th, 2014 08:16 am (UTC)
Using on this journal!
Jan. 5th, 2015 05:16 am (UTC)
So cute in orange! :D
Jan. 29th, 2015 04:04 am (UTC)
Hi! I'm using on this journal and it is so cute but I was wondering if you could help? It's doing something pretty funny with my master navigation table.

It's supposed to look like something like this as it shows when you click on the entry itself.

But it looks like this when you enter her journal. Am I doing something wrong with my coding to make it clash like that?
May. 24th, 2015 01:31 am (UTC)
...wow, sorry for the long ass delay. I never saw this haha.

It's most likely that you have that entry code in a table, and that conflicted with Generator's coding. If you switch it to div styling is should look fine in layout and entry view. :)
May. 24th, 2015 01:20 am (UTC)
Hi! I followed all the instructions and I tried to change the background image... but for some reason I don't see the dropdown menu, top title & link boxes, and the icon. Help please?
May. 24th, 2015 01:29 am (UTC)
You're just missing the website from your profile page is all. :3 Stick one in and everything should show up.
May. 24th, 2015 01:31 am (UTC)
Got it now! Thank you so much!
May. 24th, 2015 01:32 am (UTC)
No problem!
May. 28th, 2015 02:34 pm (UTC)
i keep running into this issue with your layouts, the mood and music always aligns right when i put anything in them which screws with the post being made. is there anything i can do to fix that? i'd rather be able to use those without it screwing with the posts than avoiding using them.
Jul. 8th, 2015 04:29 pm (UTC)
Sorry for the late reply! I'll have to look into it since I disable those by default. I'll get back to you as soon as I can on the fix since it will likely apply to all of my Generator layouts. <3
Jul. 8th, 2015 04:41 pm (UTC)
Thank you! I love your layouts but it's a problem i run into a lot. I don't think I have altered the code at all with any of them to make that happen and it still comes up with that.
Jul. 8th, 2015 06:35 am (UTC)
Thank you for the beautiful layout. I'll be using it in this journal.
Jul. 8th, 2015 04:28 pm (UTC)
Hee, thank you; glad you like it! <3
Sep. 12th, 2015 07:59 pm (UTC)
Hi. I'm trying to use this layout here. I can't find a place to put the gif that you've got as a header in your example or how to put the rest of the lyrics up there. What am I missing?
Nov. 3rd, 2015 11:31 am (UTC)
Not the maker obvy but I'm pretty sure that that header is just a journal entry consisting of the gif, probably locked to appear at the top.
Nov. 14th, 2015 08:37 pm (UTC)
love love love this layout, but i need a bit of help. my icon isn't showing up on the left side. :\